Medik8 BLEMISH SOS™ SieroSanto
Medik8 BLEMISH SOS™

Rapid Action Target Gel

Niet alleen tieners hebben te kampen met onzuiverheden, ook volwassenen. Vaak zorgt dit voor stress of onzekerheid. Medik8 Blemish SOS is een product dat perfect in te zetten is bij ontstekingen.

Het remt het ontstaan van de ontsteking en vermindert het zichtbaar in slechts enkele uren. Deze sneldrogende gel bevat maximaal krachtige salicylzuur en verzachtende niacinamide en kalmeert individuele acneplekjes, terwijl het onzichtbaar blijft op de huid. Gebruik thuis of onderweg bij acute uitbraken.

1. Gebruik na het reinigen ’s ochtends en/of ’s avonds een schone vinger om naar behoefte een kleine hoeveelheid Blemish SOS aan te brengen.
  2. Licht inwrijven en laten drogen.
  3. Lichte tintelingen zijn normaal.

*Snel werkend
De snelwerkende formule richt zich op het verschijnen van puistjes in de kern. Blemish hero salicylzuur richt zich op het verminderen van onzuiverheden veroorzakende bacteriën en het beheersen van de olieproductie in de huid.

*Egale huid
De formule met dubbele werking helpt verstopte poriën te zuiveren en roodheid te kalmeren om een vlekkeloze, gezond ogende huid te bevorderen.

*Gerichte behandeling
Breng de sneldrogende formule eenvoudig aan op een schone huid, alleen of onder make-up, om individuele onvolkomenheden of probleemgebieden onmiddellijk aan te pakken.

*Noodhulp
Compleet met een handtasvriendelijke tube, kan het thuis of onderweg worden gebruikt om u door een noodsituatie op de huid heen te helpen. Bovendien droogt het op om een volledig heldere laag over het puistje te creëren, zodat je het onder make-up kunt gebruiken om zichtbare puistjes te verbergen.

2% salicylzuur
Salicylzuur reinigt en exfolieert vanuit de porie en breekt de verstopte olie en huidcellen af die tot puistjes kunnen leiden.

Ook wel bekend als vitamine B3, vermindert deze kalmerende ontstekingsremmer snel roodheid en irritatie rondom de onzuiverheid, terwijl het de talgproductie reguleert om verstopte poriën te voorkomen.

*Azelaïnezuur
Met zijn krachtige antibacteriële eigenschappen richt azelaïnezuur zich op bacteriën die onzuiverheden veroorzaken, zoals P. acnes.

*Dioïnezuur
In staat om de hoeveelheid olie die door de poriën wordt geproduceerd te beheersen, helpt dioïnezuur om toekomstige puistjes te ontstoppen en te voorkomen.

Onzuiverheden komen in veel verschillende vormen voor, maar de basisstappen voor het ontstaan ervan zijn altijd hetzelfde. Dode huidcellen vermengen zich met talg geproduceerd door de poriën om een plug te vormen. Dit zorgt voor de perfecte omgeving voor onzuivere bacteriën (C. acnes) om te gedijen, wat leidt tot rode en pijnlijke ontstekingen. Blemish SOS richt zich op al deze bijdragende elementen om een vlekkeloze huid te bevorderen.

Het doelgerichte serum gebruikt beta-hydroxyzuur (BHA) salicylzuur om verstopte poriën te helpen ontlasten, wat helpt om klonten dode huidcellen die in de poriën vastzitten los te maken.

Dioïnezuur is ook nuttig om de hoeveelheid talg die onze huid produceert te verminderen.

Antibacteriële Azelainezuur richt zich op acne-veroorzakende C. acnes.

Niacinamide kalmeert zichtbare roodheid en kalmeert de huid.