Medik8 CLARIFYING FOAM™ SieroSanto
Medik8 CLARIFYING FOAM™

Oil-Free AHA/BHA Blemish Cleanser

1. Elke ochtend en avond Clarifying Foam in de handpalm pompen en inmasseren op een vochtig gezicht en hals.
  2. Afspoelen met warm water en droogdeppen.

*Onzuiverheden
Clarifying Foam bevat een milde mix van werkzame stoffen die de hoofdrol spelen bij onzuiverheden: salicylzuur, amandelzuur, natuurlijke tea tree olie en niacinamide, in één moeiteloze reiniger.

*Exfoliërende zuren
AHA’s (alfahydroxyzuren) en BHA’s (bètahydroxyzuren) werken in synergie om een zichtbaar heldere en geperfectioneerde huidteint te bevorderen die minder vatbaar is voor puistjes.

*Zachte kracht
Niacinamide biedt comfort aan de huid tijdens het reinigen, terwijl tea tree olie helpt om de huid zachtjes te zuiveren.

*Hydraterende Formule
De lichtgewicht, pH-gebalanceerde schuimende reiniger vermijdt de veelvoorkomende valkuil van onzuivere producten; de huid voelt nooit droog of trekkerig aan.

*Perfect Product Paar
Lipid Balance Cleansing Oil en Clarifying Foam zorgen voor de perfecte zuiverende dubbele reinigingspartners om ervoor te zorgen dat u het meeste krijgt; effectieve verwijdering van zonnebrandcrème en make-up in de avond.

*Salicyliczuur
Reinigend en exfoliërend vanuit de porie, breekt deze BHA de verstopte olie en huidcellen af die onzuiverheden kunnen veroorzaken.

*L-amandelzuur
Een zacht exfoliërende AHA met BHA-kracht, chiraal correct amandelzuur kan zowel op het huidoppervlak als in de poriën werken voor een diepe maar zachte exfoliatie.

Ook wel bekend als vitamine B3, kalmeert deze ontstekingsremmer de huid zachtjes, hydrateert en ondersteunt de natuurlijke huidbarrière.

*Tea Tree Oil
Antibacteriële en ontstekingsremmende tea tree olie helpt de huidteint helder en puistjesvrij te houden.

Terwijl de schuimende reiniger onzuiverheden op de huid oplost, helpen de actieve ingrediënten de huid te reinigen en de huidteint zichtbaar te herstellen, waarbij specifiek de verschijning van oneffenheden en onvolkomenheden wordt aangepakt.

BHA-salicylzuur dringt diep in de poriën door en helpt blokkades op te heffen die vaak kunnen leiden tot de vorming van een puistje.

AHA L-amandelzuur werkt in op de bovenste huidlagen en maakt dode huidcellen vrij, zodat ze gemakkelijk kunnen worden verwijderd. Opmerkelijk is dat L-amandelzuur zowel in olie als in water oplosbaar is en zowel AHA- als BHA-eigenschappen heeft om de exfoliërende kracht van Clarifying Foam te versterken.

Ondertussen gebruikt niacinamide zijn verzachtende eigenschappen om roodheid veroorzaakt door oneffenheden te verminderen, terwijl het de natuurlijke huidbarrière ondersteunt.

Tea tree-olie werkt als een antibacterieel middel om onzuiverheden veroorzakende bacteriën te helpen verminderen, waardoor een zichtbaar heldere huidteint na verloop van tijd wordt bevorderd.